ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

جزئیاتی از عرضه شیرخشک با کارت ملی از فردا | آیا دریافت شیرخشک سقف هم دارد؟

  • کد خبر: ۱۸۸۲۴۸
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
جزئیاتی از عرضه شیرخشک با کارت ملی از فردا | آیا دریافت شیرخشک سقف هم دارد؟
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درخصوص تامین نیاز بازار به شیرخشک از ۲ مسیر و جزئیات عرضه با کد ملی نوزاد توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر منوچهر دادگرنژاد مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین شیرخشک مورد نیاز از دو مسیر تولید داخل و واردات گفت: تولیدکنندگان داخلی شیرخشک با تمام ظرفیت در حال تامین بازار هستند و تولیدات آن‌ها روزانه در سطح کشور توزیع می‌شود.

وفور شیرخشک در کشور؛ به زودی

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال رفع مشکلات ارزی، جهت واردات فوریتی این محصول نیز فراخوان داده شده است و در مجموع در پی اقدامات انجام شده، در هفته‌های آتی شاهد وفور این محصول در کشور خواهیم بود.

جلوگیری از قاچاق معکوس با ثبت در سامانه تیتک

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو همچنین به الزام ارایه شیرخشک با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: به جهت حمایت از مصرف کننده، به شیرخشک ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد؛ بنابراین به دلیل اختلاف قیمت موجود، احتمال خروج شیرخشک‌ها از زنجیره و قاچاق معکوس آن و یا استفاده در مصارف دیگر نظیر شیرینی فروشی‌ها و ... وجود داشت. به همین دلیل ارایه این محصول با کدملی و تاریخ تولد نوزاد و ثبت در سامانه تی‌تک از ۲۰ مهرماه الزام‌آور شد تا طول زنجیره تامین تا مصرف قابل رصد باشد.

وی در همین راستا تاکید کرد: بنابراین از ۲۰مهرماه داروخانه‌ها موظفند کد ملی نوزادان را ثبت کنند در غیر این صورت طبق قانون برخورد می‌شود. ثبت سامانه‌ای شیرخشک‌ها ضمن آنکه کمک می‌کند تا این محصول از زنجیره تامین خارج نشود و به دست مصرف کننده واقعی برسد، در عین حال میزان نیاز کشور به صورت واقعی را مشخص می‌کند و به این ترتیب می‌توان بر اساس آن سیاست‌گذاری کرد.

دادگرنژاد تاکید کرد: بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در هفته‌های آتی شاهد وفور شیرخشک در کشور خواهیم بود و در حال حاضر نیز محدودیتی در تامین نداریم، شرکت‌ها در حال همکاری هستند و شیر خشک در حال توزیع در استان‌ها است.

سقف دریافت برای مصرف‌کننده وجود ندارد

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته، آیا سقف دریافت برای هر کد ملی وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ سقفی برای داروخانه و مصرف کننده تعیین نشده است.

چگونگی عرضه شیرخشک به اتباع و افراد فاقد شناسنامه

دادگرنژاد همچنین درباره چگونگی ارایه شیرخشک به اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز از معاونان غذا و داروی سراسر کشور خواسته‌ایم که با همکاری اداره ثبت استانی، یک کد مجازی تهیه و به ما اعلام شود تا برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز سهمیه در نظر گرفته شود. در مجموع داروخانه‌ها موظفند هر کسی که مراجعه کرد شیرخشک را با کد ملی تحویل دهند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->